Používa službu Blogger.

Vianočné pečenie.

by - pondelok, decembra 26, 2016

Ahojte, tak ako sviatkujete? Obžerstvo v plnom prúde? V jednej ruke šnicla a v druhej koláčik alebo v oboch koláčik? Prejedačky, napchávačky na to by nás bolo. Jedlo je skrátka radosť ale veď všetci dobre vieme, že Vianoce nie sú len o jedle. Síce mne, ako posadnutej cukrárke, Vianoce prinášajú veľa cukrárčenia, spájajú sa mi s medovníkmi, vanilkovými rožkami, škoricou, pečením a zdobením ale dobre viem, že tieto sviatky sú hlavne o láske, rodine, pokoji a radosti. 
Prípravy boli hektické a som rada, že už je klud a pokoj. Našila som si toho na seba viac ako dosť, ale keď už som si zaumienila to spraviť, tak som makala jak šrób a dala som to. Myslela som, že keď spravím viac druhov po menej kusov tak to bude to isté ako spraviť menej druhov po viac kusov, ale obrovsky som sa mýlila. Celý týždeň som mala čo robiť, ešte aj 24. som dorábala niektoré koláče. Spokojnosť je ale veľká a teším sa z každého zjedeného koláčika. 12 druhov je až až a veru kopu nervov pretieklo a času zabralo, kým sme to s maminou napiekli. 
Ešte aj to fotenie zabralo kopec času a o načítavaní fotiek ani nehovorím! Keby nemám taký pomalý internet, príspevok už mohol byť včera a ja som nemusela prísť o ďalšie nervy a nemusela mi pribudnúť vráska na čele. Radšej si dám koláč na ukludnenie.



Začíname zákuskom, na ktorom som sa najviac nanervovala. Prečo si ja robím také potiaže? Asi preto, že keď to dokážem, radosť je väčšia ako všetok hnev na svete. Veterníky som robila po prvé a na to že je to po prvé, obišli v celku obstojne. Musím vychytať teplotu pečenia odpalovaného cesta, pretože 1/2 som vytiahla z rúry surovú a tým pádom mi aj spľasli. S chuťou som veľmi spokojná, do krému nešlo maslo, takže je ľahký a chutný a dokonca aj šľahačka drží ako má. 




Tieto 2 bábätká sú u  nás klasika. Zlepované oblátky sú tradičné a ich príprava je veľmi jednoduchá. Taký základ pre milovníkov karamelu.
Štangličky sú už menej známe ale určite nie sú zatratené. Orechoví maniaci si prídu na svoje a po štangličkách sa len zapráši.



A toto je objav roka. Veľký trend dnešnej zimy a mňa to tiež veľmi lákali vyskúšať a neľutujem. Crinkles chutia výborne, sú plné čokolády a ten výzor, no rozkošné. Odporúčam všetkými desiatimi a budúci rok zaradiť medzi must have vianočného pečenia. Povinne!




Dve klasiky ale jedna trochu ináč. Kávové hviezdičky sa veľmi podobajú lineckým, ale sú zaujímavejšie. Navyše naše sú plnené hroznovým (kyselkavým) džemom, ktorý im pridáva na ešte väčšej špeciálnosti.
Medové rezy sú špecialitka mojej maminy. Ja som sa jej snažila aj pomôcť, ale už pri prvom pláte mi došli nervy. Obdiv mamča a ďakujem, sú chutné. Poleva síce trochu nevyšla, ale na chuti to nič neubralo.




Ten, kto nepozná medovníky nežije! V každej rodine sa recept líši, ale podstata zostáva tá istá. Toto medové zlato je jeden zo základných symbolov Vianoc a zimy ako takej. Každoročne celú várku ozdobujem klasickou bielkovou polevou, ale tento rok som sklamala. Ani čas nebol a ani chuť. Ozdobila som len pár a ostatné sklamane ležia v krabici neozdobené.




Karamelové truffles boli pre mňa tiež veľká novinka. Príprava bola veľmi jednoduchá len guľkanie zabralo dosť času. Štipka soli dodala zaujímavú chuť a pridala na originalite. Kakao zas sladkým guličkám pridalo horkosť a stlmilo sladkosť.




Orechové kolieska plnené karamelovou plnkou mám z časopisu a som s nimi spokojná. Plnka zjemnila kolieska a chuťovo k sebe dobre pasujú. Čokoládová poleva nesmela chýbať.




K vanilkovým rožkom a medvedím dlabkám sa nebudem ani vyjadrovať. Dodám len 2 slová: KLASIKA a MŇAM!



Na túto roládu som sa veľmi tešila, pretože mi prišla vianočná a chute v nej zaujímavé. Plnka v sebe skrýva nutellu a perníkové korenie a keď roláda trochu odležala, chute sa prepojili do dokonalého zákuska. Stromčeky na ozdobu som našla v Ikei a na roláde sa krásne vynímajú. S piškótovým cestom som sa potrápila. Prvý plát mi popraskal tak som musela vygoogliť ako správne zatočiť plát, aby mi to nepopraskalo znova a vyšlo to. Takže si môžem odfajknúť, že som sa naučila robiť roládu, ale zas jedna vlaštofka léto nedelá tak sa budem naďalej učiť a zlepšovať.




A to je pre dnešok všetko. Konečne! Bolo toho až až, poriadne som sa zapotila kým som to dokončila. Dobre nezapotila, ale bola to fuška. Čo som si napiekla, to si aj zjem.
Ešte Vám prajem pokojné prežitie zvyšku sviatkov, oddýchnite si a načerpajte silu do nových dní. Obhliadne sa okolo seba a uvedomte si, aké krásne veci Vás obklopujú a čo Vám robí radosť. Ja som tento rok veľmi šťastná z nášho stromčeku, pretože máme prvý krát živý. A čo vy? Majte sa radi, pomáhajte si a robte to, čo Vás robí šťastných! ❤❤




You May Also Like

0 komentárov