Používa službu Blogger.

Mrkvovo-ananásové cupcake zajačiky.

by - pondelok, apríla 03, 2017

Ešte len teraz som piekla na Vianoce a už sa nám pomaly blíži Veľká noc. Sviatky jari sa nesú v znamení farieb, mláďatiek, vajíčok... ale veď to poznáte. Nás holky čaká výprask, aby sme boli zdravé (šak logika) a všetci sa zas budeme napchávať do nepríčetna. 
Mamina mi rázne stanovila limit počtu druhov, ktoré upečieme na sviatky, a to v počte 5. Tatino mi tento úzky výber ešte trochu zúžil, pretože si vyžiadal veterníky a tak mi zostáva úbohé číslo 4. Presne 4 druhy koláčov môžem vymyslieť a napiecť. Veď čo to je? Nič. Chápem, že už im tie koláče lezú hore krkom, ale... Každopádne musím sa dobre rozhodnúť ktorých štyroch vyvolencov zvolím. 
S jarným pečením sa mnohým spája mrkva. Je mi to záhada, keďže mrkva vypestovaná doma, narastie tak v auguste-septembri. Nech je to ako chce, na dobrú mrkvovú pochúťku nedám dopustiť! Tieto cupcakes sú dokonalý príklad. Tak dobré a jarné. A keď z nich vytvoríte takéto zlaté zajačiky, rozutekajúca sa do brušiek raz dva. Chuť ananásu je v nich veľmi jemná, ale výborne sa dopĺňa s chuťou mrkvy. Orechy dodali cestu textúru a sneh z bielkov zaručil nadýchanosť a ľahkosť. Garantujem vám, že pri jednom nezostanete.
Ak by sa vám to nezdalo a tieto zajačiky sa vám podobali na niečo iné, poradím vám. Vyzerajú mierne čivavkovsky, ale keďže ma napadlo, že som im mohla spraviť ešte fúziky dávno potom, ako som ich nafotila, musíte si ich domyslieť. Vás prosím, aby ste sa tejto chybe vyvarovali a fuzíky im vyrobili. Na každú stranu 3, nech sú to pravý zajáčci a nie prerastené potkany. (#nohate #onlyjoking)

  • 200 ml olej
  • 160 g kryštálový cukor
  • 4 vajcia
  • 3 mrkvy
  • 150 g ananás (konzerva)
  • 140 g posekané orechy
  • 260 g hladká múka
  • 1 ČL prášok do pečiva
  • 1 ČL sóda bikarbóna
  • 1 1/2 ČL škorica

Olej vymiešame s cukrom. V druhej miske rozšľaháme 2 celé vajcia a 2 žĺtky a vmiešame do zmesi. Pridáme postrúhanú mrkvu, nadrobno nakrájaný ananás a orechy. V ďalšej mise zmiešame sypké suroviny: múka, prášok do pečiva, sóda bikarbóna a škorica. Postupne vmiešame do cesta. Z 2 bielkov vyšľaháme sneh a jemne zapracujeme do cesta. Košíčky plníme do 3/4 a pečieme pri 170 °C.
  • 200 g mascarpone
  • 200 g tvaroh
  • 100 g smotana na šľahanie
  • práškový cukor podľa chuti
  • šťava z kompótu
  • marshmallow, chocolate chips, mini srdiečka, ružová posýpka

Na krém zmiešame mascarpone s tvarohom a cukrom. Postupne pridávame smotanu. Prilejeme cca 5 lyžíc štavy z kompótu, ak krém znesie viac bez toho aby zredol kludne pridajte aj viac. Striekame na vychladnuté cupcakes. 

Uši si vyrobíme tak, že si marshmallow prestrihneme po jeho uhlopriečke. Roztrihnuté následne obalíme v posýpke. Pred obalením netreba do ničoho namáčať, marshmallow je sám o sebe dosť lepkavý vo vnútri a posýpka sa chytí len na vnútrajšok. Hotové ušká zapichneme do krému a už len pridáme očká a noštek. Čokoládové ušká som robila tak, že som roztopila bielu čokoládu, na pečiaci papier som ju štetcom nanášala do tvaru slzičky a zvyšok čokolády som zafarbila na ružovo a keď už biela časť zaschla špáratkom som naniesla ružovú časť a celé nechala poriadne ztuhnúť. Ušká robte hrubšie, inak sa vám môže stať že sa nebudú dať dobre odlepiť z papiera a máte po ušku ako ja.









You May Also Like

0 komentárov