Používa službu Blogger.

Čokoládový cheesecake s perníkovým korením.

by - streda, decembra 27, 2017

Krásne sviatky všetkým! Ja konečne doma a odrazu mi to príde, že som v tom Anglicku bola týždeň. Toľko som sa tešila na to ako prídem domov a neverím, že som sa dočkala. Tohtoročné Vianoce sú veľmi zvláštne. Toľko som sa snažila si nabudiť vianočnú atmosféru, ale nejak neprišla. Keď som bola ešte v Anglicku, tak som to dávala za vinu tomu, že nie som doma, ale aj keď som teraz doma, tak sa mi srdce nezachveje vianočným vzrušením. Mám obavy, že som vyrástla, alebo ma ten pobyt v cudzine nejak príliš poznačil a už nikdy nepocítim silu Vianoc. Ešte aby som znenávidela tie najkrajšie sviatky v roku...
Po príchode domov som si v izbe mojej premilenej našla knižku, ktorú som si objednala ešte pred odchodom a konečne som mala tú česť ju držať v rukách a prelistovať si v nej. Je úžasná a o trošičku lepšia, ako tá minulá. Áno, hovorím o knižke Príbehy z kuchyne 2. 2 šikovné dievčiny sa opäť spojili a vytvorili majstrovské dielo. Ja ich fotky milujem! Úplne z nich cítiť tú atmosféru, ktorú nimi chceli vyvolať. Pravé foodblogerky! V knižke sa nachádzajú samé dobré recepty a ja som hneď vedela, že niektorí z nich musím na Vianoce spraviť. Vybrala som si čokoládový cheesecake s gaštanovým korpusom a prerobila som ho do vianočnej verzie. Ľudkovia, je úžasný! Niektoré cheesecaky sú ťažké a moc hutné, ale o tomto to neplatí. Veľmi jemný, chutný a plný čokolády. Že mňam! A teším sa, že som sa konečne naučila tie cheesecaky piecť. Už sa mi neprepadávajú a držia krásne tvar. I keď, ak ich nespravím 10 za sebou dobrých, tak by som moc nemala kričať...
Fotky sú otrasné, hanba sveta, ale foťák som si domov nebrala a mobilové skills som tam tuším tiež nechala. Ale šak aj horšie veci sa v živote dejú a ja sa to raz naučím ako holky z Príbehov z kuchyne. Sľubujem (si)!


Korpus:
  • 110 g maslo
  • 60 g čokoláda
  • 50 g trstinový cukor
  • 2 vajcia
  • 50 g mleté orechy
  • 1 ČL perníkové korenie
Maslo roztopíme s čokoládou. Odstavíme z vodného kúpeľa a primiešame cukor. Keď zmes mierne vychladne pridáme vajíčka a na záver orechy a korenie. Pečieme v rúre v malej okrúhlej forme pri 160 °C cca 15-20 minút.

Plnka:

  • 160 g čokoláda
  • 100 ml smotana na šľahanie
  • 500 g mascarpone
  • 180 g kyslá smotana
  • 2 PL kakao
  • 3 PL cukor
  • 3 vajcia
  • 100 g čokoláda
  • 60 g smotana na šľahanie
  • 1 ČL perníkové korenie
Pokiaľ sa nám pečie korpus, pripravíme si plnku. Čokoládu, cukor a smotanu na šľahanie spolu na vodnom kúpeli miešame, kým sa čokoláda nerozpustí. Odstavíme a necháme vychladnúť. Po vychladnutí pridáme k mascarpone a kyslej smotane a vymiešame spolu s kakaom. Pridáme vajíčka jedno po druhom a dobre premiešanú zmes vlejeme na korpus. Pečieme cca 1 hodinu pri 160 °C. Na spodok rúry dáme pekáč s vodou a cheesecake vypíname, keď sa stred ešte hýbe. Necháme vychladnúť v rúre s pootvorenými dvierkami a potom preložíme do chladničky.
Smotanu zohrejeme (ale nesmie vrieť) a vylejeme na nalámanú čokoládu. Asi po minúte premiešame, primiešame korenie a vylejeme na vrch cheesecaku. Ľubovoľne dozdobíme. Dobrú chuť!







You May Also Like

0 komentárov